środa, 11 lutego 2015

Kulinarnie - kurczak z makaronem razowym w sosie pieczarkowym

Dawno już nie uskuteczniałam kuchennych rewolucji na blogu :) Dziś mam dla Was dwa przepisy, w których główną rolę odgrywa dietetyczny sos pieczarkowy. Tym razem nie mam zdjęć krok po kroku, ale przepisy są bardzo proste :)



Składniki na sos:
30 dag pieczarek
Łyżeczka masła
Pół cebuli
Pół dużego jogurtu naturalnego
Sól

Pieczarki i cebulę myjemy i kroimy. Wrzucamy razem z masłem do garnka, dodajemy odrobinę soli i dusimy aż woda wyparuje, a pieczarki zmiękną. Pieczarki trzeba często mieszać, ponieważ dodałyśmy mało tłuszczu. Pieczarki po uduszeniu odstawiamy do ostygnięcia. Po ostygnięciu dodajemy jogurt i wstawiamy na gaz intensywnie mieszając (tylko do momentu aż będzie ciepły, inaczej jogurt się zważy).

Sos gotowy to zabieramy się za kurczaka - bez panierki.

Składniki (na 2-3 porcje):
Pół piersi z kurczaka
Kilka plastrów cebuli
Przyprawy (przyprawa do kurczaka, ostra papryka, maggi)
Makaron razowy
Łyżka oliwy z oliwek

Pierś z kurczaka przyprawiamy i kroimy w kostkę. Na rozgrzaną patelnię z oliwą wrzucamy cebulę pokrojoną w piórka, lekko podsmażamy i dodajemy kurczaka. W międzyczasie nastawiamy wodę na makaron i gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (w moim przypadku Lubella Pełne Ziarno).

Ja na talerz położyłam najpierw makaron, kurczaka i na końcu polałam ciepłym sosem pieczarkowym :)


Zapewniam, że jest pyszne :)

2 komentarze :

Serdecznie dziękuję za odwiedzenie :)
Na pewno do Ciebie zajrzę, gdy pozostawisz po sobie jakiś ślad :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka